Home is where your heart is

"Vad sa du sa du? Har du ett hus? På landet? Mitt i skogen? Går bussen dit?" 
Det har blivit många "Va?" och undrande frågor från folk jag träffat när jag berättar att jag bor på landet, på en liten röd gård, fast jag bara är 22år. Och det är väl kanske inte så konstigt egentligen, många andra tjejer i tjugoårs åldern har nog lite andra ambitioner och drömmar än att bosätta sig mitt ute i skogen med grannar man kan räkna på ena handen inom de närmaste kilometrarna, men det var faktiskt precis vad det var, min dröm.
Sambon kommer lyckligtvis också ifrån landet och under flera år nu så är det husköpet som har varit det hägrande målet. Men att hitta ett hus när man har ett ganska specifikt område man vill bo i är inte heller det lättaste, det hann bli många "Vi är ju bara 21, vi hinner" och "En vacker dag..." innan annonsen ploppade upp på hemnet.
Visning, budgivnig och bankmöten flöt på i en rasande fart och drygt månad efter att vi hade sett huset för första gången så stod vi där på trappan men nycklarna i handen, hundratals flyttkartonger och dubbelt så mycket drömmar och planer.

Nu har det gått ganska precis en månad sen inflyttningen och vi trivs fantastiskt bra båda två. Det är en obeskrivlig frihetskänsla att ha sin egen mark, sin egen skog och att kunna pyssla och greja som man vill både ute och inne. 

Så i mångt och mycket är det vad jag har tänkt att denhär bloggen ska bestå av...inredning, renovering, pyssel, trädgård och allt annat som hör till när man köpet hus som ung.
Dessutom kommer det säkertligen att skymta förbi endel av mina intressen såsom natur, jakt, fotografering och mycket mer.




Allmänt | |
#1 - - Julia Svensson:

sv: Hej! Tack så jätte mycket! Din blogg är säkert också väldig bra! Vad kul att du skaffat en blogg om dit liv på landet! ♡ kram

#2 - - Life of Johanna:

Så härligt, så fint! :)

#3 - - Stephanie:

Åh vad kul! Jag och sambon har precis samma mål, vi är också 22 haha :) Har alltid dragits till landet och djur, nu planerar jag för fullt för en liten gård med får och höns. Ska lägga till din blogg bland bokmärken, ska bli kul att följa! :)

Upp